DumpStats voor Apocalyps Nu

43,156 +46050 -2894

Kudos

#1310 (Top 0.4756%)

Kudos/dag 11.85
Kudos/reaguursel 39.2
Meeste kudos op 1 reaguursel 2031
Minste kudos op 1 reaguursel -270

1,101

Reaguursels

Reaguursels/dag 0.3
Topreaguursels 18
Woorden per reaguursel 49
Reacties per reaguursel 0.15
Meeste reaguursels op 1 dag 34
Aantal x weggejorist 2
Gestart op 01-01-2015

Kudoverloop over tijd

-270 kudos 2016-09-21 16:44:51 op Rob snapt het niet
Al deze broekjes, veel te kort! Je kan gewoon de onderkant van hun bil zien. Wat is er gebeurd met onze normen en waarden? Desalniettemin, ik zou ze doen.

-228 kudos 2016-12-10 00:44:16 op Greet is veroordeeld
Zjwikhoofd | 09-12-16 | 23:09 | + 99 -\r
De PVV is ondemocratisch?\r
Het is een partij waarop je kan stemmen binnen de democratie. Al zou het zo zijn dat al hun standpunten van één persoon komen (wat overigens niet zo is) dan zou het alsnog een democratische partij zijn. Kamerleden noemt men namelijk niet voor niets 'volksvertegenwoordigers'.

-159 kudos 2015-01-14 17:00:44 op Onno mag ik je toyboy zijn?
Al is het leuk verzonnen, ik vind het best lullig tegenover Onno. Laat die man zijn privé lekker met rust.

-138 kudos 2016-08-29 10:12:52 op Pittige terugslag
Het is niet aan jou om te bepalen waarmee mensen zichzelf kunnen verdedigen.

-83 kudos 2017-02-10 16:16:02 op Jongen geeft geen neuk
Ik ben met jullie eens dat in dit geval de 'zwakkere' positie van het meisje door haarzelf wordt weggesodemierd. Toch ben ik van mening dat je haar dan niet terug zou moeten slaan, dan wel om de volgende reden:\r
Er is hier geen spraken van noodzaak, dus is het geen zelfverdediging, punt.\r
.\r
Iemand mishandelen is in Nederland gelukkig nog altijd verboden. Het meisje mishandelt de jongen hier, terugslaan zou echter ook mishandeling zijn. Het beste wat je hier kan doen is het melden bij de directie van de school en eventueel aangifte doen bij de politie.\r
.\r
De vraag of een meisje die een jongen mishandelt even zwaar gestraft zou worden als een jongen die een meisje mishandelt komt inderdaad al snel ter sprake. Ik ben van mening dat dit wel zou moeten, maar denk niet dat dit in alle gevallen zou gebeuren. Artikel 1 van de Nederlandse grondwet zegt overigens dat hier onderscheid in maken niet is toegestaan.\r
.\r
Ik kan me overigens wel voorstellen dat een flinke pets in haar gezicht zeer bevredigend kan werken. Zo ook voor ons reaguurders.

-78 kudos 2016-06-28 13:08:38 op Pas op!
-weggejorist-

-75 kudos 2015-01-18 15:32:12 op Dit dus
Je suis charlie.

-64 kudos 2017-02-04 15:30:08 op Crossbrommer vs zure hardloper
Gezien de gevaarzetting vind ik het ook meer dan terecht om die knul van zijn brommer af te trekken. Het schelden, dreigen en vervolgens nog slaan tegen de helm is dan wel weer overbodig. Ik heb er begrip voor dat de hardloper zich hier kwaad maakt, maar hij zou zich niet zo moeten laten kennen.\r
Die brommerjongen maak ik verder geen woorden aan vuil, tuig van de richel.

-52 kudos 2017-02-20 17:11:40 op Lubach fileert Wilders
Lubach zegt hier in essentie dat Wilders niet deugt omdat hij niet met concrete plannen komt. Hij stelt een partijprogramma op met punten waarvan hij niet vermeldt hoe hij dit wil gaan verwezenlijken. Hij laat zijn plannen niet doorrekenen door het CPB, maar maakt enkel een schatting van hoeveel geld naar zijn punten toegaat. Lubach zegt dus dat Wilders moet uitleggen hoe hij zijn plannen wil gaan waarmaken, zoals alle andere partijen (min of meer) wel doen.\r
.\r
De PVV stemmer wordt hier wel lekker voor het blok gezet. Nu moet de kiezer opeens gaan uitleggen wat Wilders precies wil doen, terwijl hij dit niet expliciet zegt. Aangezien de kiezer dat niet kan is het op die grond moeilijk te onderbouwen waarom je dan toch nog op de PVV zou gaan stemmen, want inderdaad, dan ben je blijkbaar al die tijd voor de gek gehouden!\r
.\r
Nu komt de grote Apocalyps Nu met misschien wel de vraag van de eeuw. 'Wat maakt het uit?' De eerste reactie van veel mensen zal al snel zijn dat ze me flauw vinden. Ik ontduik hiermee de #HoeDan vraag. Daarom ga ik een poging doen een argumentatie te geven waarom ik denk dat deze vraag toch belangrijk is te stellen. \r
.\r
1. Ze komen ermee weg. Inderdaad, ze komen ermee weg. Als een verkiezingsprogramma van een A4tje, lekker kort en bondig, de kiezers genoeg informatie geeft om overtuigd te zijn op je te gaan stemmen, dan is dat voldoende en is het doel bereikt. Het is misschien flauw, we doen allemaal graag alsof we houden van goed onderbouwde discussies, maar weinig mensen doen echt de moeite om deze verkiezingsprogramma's goed door te lezen. Ik heb er wel een aantal doorgelezen en vond het die van de PVV voor mezelf wel lekker makkelijk. Ik kan me goed voorstellen dat dit een lagere drempel is voor mensen om toch een idee te krijgen van de standpunten dan de boekwerken van andere partijen.\r
.\r
2. Je moet niet vergeten dat de PVV in de peilingen de grootste partij is. De werkwijze van politiek Den Haag heeft zich gevormd door te doen wat werkt, wat stemmen binnenhaalt. De partij waar we nu kritiek op hebben doet waar alle andere partijen van dromen. Wat jij, en ik ook, ervan vindt laat ik hier nog even buiten beschouwing. Onafhankelijk daarvan blijkt het buitengewoon effectief. Misschien een idee voor de overige partijen om wat minder concreet te zijn in hun weg naar succes en bovenal wereldverbetering? \r
.\r
3. Veel andere partijen vertellen hun standpunten in verhaalvorm met veel beeldvorming. Vaak komt dit ook niet veel verder dan het noemen van een arbitrair, vaak grof afgerond, bedrag en een verhaal met wie ze willen samenwerken. Wat de mensen er daadwerkelijk van gaan merken wordt weinig over gezegd, omdat niemand meer beloftes wil doen nadat Mark Rutte zijn vingers daar aan had gebrand. Verhaaltjes worden vaak gemaakt om de lezer een indruk te geven alsof men weet waar ze het over hebben, waarom dit zo is maak ik in mijn volgende punt duidelijk. Informatief komen ze in veel gevallen vaak wel iets, maar niet heel veel verder dan de PVV.\r
.\r
4. Het is op zichzelf al moeilijk genoeg om de toekomst te voorspellen. Om te beslissen hoeveel geld naar verschillende doeleinden toe moet gaan. Je moet al werken met onzekerheidsmarges die groter zijn dan elk politicus zou willen toegeven. Ze staan immers ook nergens vermeld, terwijl je verwacht dat het CPB met verantwoordelijke statistiek bezig is. Echter is dit misschien nog niet eens de grootste onzekerheidsfactor. We werken in Nederland namelijk met coalities. Je kan je partijprogramma überhaupt niet waarmaken, omdat degene met wie je regeert roet in het eten gooit! Tot in het kleinste detail je visie omschrijven om het vervolgens niet waar te kunnen maken is alsof je het fout wil hebben met oneindige precisie.\r
.\r
5. Er wordt inderdaad gestruikeld over een voorstel waarvoor een grondwetswijziging nodig is. Meerdere zelfs. Het is niet duidelijk of Wilders dit ooit voor elkaar zou kunnen krijgen, wat wel duidelijk is is dat dit niet met gemak zou gaan. Maakt dit het standpunt van Wilders echter minder oprecht? Stel je eens voor dat 60% van de bevolking stemt op partijen die een radicale verandering van de grondwet willen, omdat ze een radicale verandering van de grondwet willen. Waar zit de fout hem dan? Bij de meerderheid van de bevolking of in de grondwet? Dat is inderdaad niet evident. Het is daarmee dus goed mogelijk dat een grondwetswijziging de beste stap is. Hierbij moet ik wel zeggen dat de grondwet iets is waar je heel voorzichtig mee moet omgaan. Het is een document dat bijna als heilig behandeld moet worden, maar dat betekent niet altijd dat het is wat het volk wil. Een zeer conservatieve, maar toch ook skeptische, houding tegenover de grondwet is wat mij betreft gewenst. Aankaarten van problemen is daarentegen wel gewenst.\r
.\r
Ik begrijp dat mijn reaguursel voor veel mensen te lang is en verwacht om deze reden ook genoeg minnetjes. Toch hoop ik dat er mensen zijn die mij antwoord kunnen geven op de vraag waarom het noodzakelijk(!) is dat de PVV antwoord geeft op de vraag 'Hoe dan?'. Misschien verander ik nog wel van mening.\r
.\r
Disclaimer: Ik ben vooralsnog niet van plan om op de PVV te stemmen.

-41 kudos 2016-12-10 01:25:07 op Greet is veroordeeld
Zjwikhoofd | 10-12-16 | 01:11 | + 0 -\r
Andere partijen hebben inderdaad inbreng van de achterban op een andere wijze. Daar heb je gelijk in. Mij maak je echter niet wijs dat Wilders geheel in zijn eentje alle speerpunten van de PVV heeft bedacht. Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat Wilders zich niet laat adviseren?\r
.\r
Maar zelfs al zal dit zo zijn. Zelfs al zou Wilders zich niks aantrekken van de adviezen en meningen van de mensen die hem steunen. Zelfs dan blijft de PVV een partij in een democratie waarop gestemd kan worden. Ze krijgen macht door democratie en vertegenwoordigen daarmee het volk. Als Wilders in pure waanzin dingen zou zeggen waar niemand het mee eens was, of deze op waarheid gebaseerd zijn laat ik even open, dan zou hij geen zetels krijgen.\r
.\r
Of de PVV geschikt zou zijn om het land te regeren en of hun partijprogramma deugt is overigens een hele andere kwestie. Hier heb ik mij tot zover nog niet over uitgelaten en is ook absoluut geen aanduiding voor of een partij wel of niet democratisch is.

-39 kudos 2017-06-09 15:24:56 op Aanval door bullshark
'Doe je hand weg bij dat mes jongen, mafkees. Vecht dan! Ben je een man of niet? Vecht dan! Hij is gewoon aan het vechten toch? Ga dan niet met een fucking mes komen, idioot!'

-38 kudos 2016-12-29 17:13:02 op Boos 2016 compilasie
Ik moet misschien toch eens stoppen met zoveel azijn te consumeren, want ik erger me altijd rot aan dit programma.

-31 kudos 2015-01-16 16:58:40 op Trekker vs zijspiegel
Kan gebeuren, daarom altijd als je parkeert de neus van de auto lichtjes richting de stoep laten wijzen, kan een hoop ellende schelen.

-27 kudos 2016-12-01 13:10:22 op Wat gaan wij hier aan doen?
Dan neem je toch onbevoegde donkere docenten aan? Soms is het halen van een diversiteitsnorm belangrijker dan de stof goed overbrengen. Zeg nou zelf, het is toch veel nuttiger als een kind cultureel verrijkt wordt dan dat hij/zij een rijtje uit zijn hoofd leert om het na de toets weer te vergeten?

-26 kudos 2016-09-20 13:00:54 op Amerikaanse veteraan heeft wat te vertellen
broodje poeder | 20-09-16 | 09:30 | + 55 -\r
De vraag 'Is Donald Trump een geschikt om president van de VS te worden?' heb je niet beantwoord. Je hebt hem enkel vervangen door een makkelijker te beantwoorden vraag, namelijk: 'Heeft Donald Trump dingen gezegd waar mensen aanstoot aangeven en hoe voel ik me daarbij?'.\r
Volgens mij heb je het idee dat door de laatste vraag te beantwoorden, je ook een antwoord op de eerste vraag hebt gevonden. Ik hoop dat je inziet dat dit niet het geval is.

-26 kudos 2016-10-28 15:12:45 op Amerikaan is slim
Indigné | 28-10-16 | 14:18 | + -7 -\r
Het argument dat Trump een narcistisch karakter heeft en snel doordraait is een kul argument. Niet alleen ken je hem niet persoonlijk, maar je hebt op geen enkele manier deze indruk objectief kunnen krijgen. Al zou dit een argument zijn, dan zou dit argument net zo goed voor Hillary Clinton gelden.\r
Het niet geloven in wetenschap vind ik ook erg overtrokken. Het is momenteel zo dat iedereen die niet met honderd procent overtuiging zegt dat klimaatverandering een groot probleem is aan de kant wordt gezet als 'iemand die niet in wetenschap gelooft' of, zo je wilt, een 'complotdenker'. Het is belangrijk je te realiseren dat een kritische houding, zoals bijvoorbeeld Jill Stein die ook heeft, erg goed blijft bij dit soort veel besproken onderwerpen. Het staat niet voor niets in het standaardlijstje van voorbeelden van 'Availability Cascades'. Dat het volk, de media en zelfs wetenschappers de gevaren van klimaatverandering sterk overschatten wordt voorspeld en verklaard door niets meer of minder dan, je raadt het al, de wetenschap zelf.\r
Een groot deel van de republikeinen zijn streng gelovig en hebben daarom een scheve verhouding met de wetenschap, ontstaande uit de evolutietheorie. Dit argument gaat ook op voor een groot deel van de democratische kiezers.

-25 kudos 2016-09-21 19:00:41 op Rob snapt het niet
DasReaguursel | 21-09-16 | 18:06 | + 5 -\r
Dus jij zou graag willen dat je dochter er zo bij loopt? Dat is juist de reden dat andere mensen haar willen doen, onder andere ik.

-24 kudos 2016-11-02 17:59:06 op Zo wordt het Sinterklaasfeest weer leuk!
mr.C genius | 02-11-16 | 17:48 | + 7 -\r
Een reaguurder die het niet eens is met Lubach?\r
Wat is er gebeurd met 'Lubach altijd +1'?

-24 kudos 2015-01-22 14:22:49 op Naaktfoto's gestolen
Ze maakt dus naaktfoto's, zet ze op haar computer die aangesloten is op het internet, zet ze misschien zelfs OP het internet. En vervolgens is ze boos dat andere mensen hier toegang tot hebben verkregen?
Ik kan twee dingen noemen die ze dan zeker weten is.
1. Een slet
2. Naief

-23 kudos 2017-09-15 11:03:45 op Mafkees speelt eigen rechter
Ik hoop echt dat ik een stuk sarcasme in je reaguursel heb gemist, want het is relatief druk en er moeten meerdere voertuigen vol in de ankers.

-22 kudos 2017-01-31 15:13:37 op Blijf van mijn kont af
mr.C genius | 31-01-17 | 14:51 | + 13 -\r
Dit vind ik dus echt een onzin opmerking. Het is misschien niet haar schuld, maar ze danst wel in haar ondergoed op een tafel om aandacht te krijgen. Dan loop je nou eenmaal wat meer risico om aangeraakt te worden door een malloot die zich niet kan inhouden.\r
Net als dat je niet je portemonnee in het voorste vakje van je rugtas moet doen terwijl die open staat. Ben je dan schuldig als die gestolen wordt? Nee natuurlijk niet. Toch ben je wel een beetje dom en naïef en had je ook verantwoordelijker kunnen handelen. De gelegenheid maakt immers de dief.\r
Om dat gelijk te vergelijken met rechters uit Saoedi-Arabië is dus wel een beetje sneu. Als je het ene extreme niet juist vindt moet je het zeker met de andere extreme kant eens zijn. Zwart wit denken van de bovenste plank.\r

-21 kudos 2016-12-12 14:43:29 op En daar gaat je baan
Op zijn minst niet onder je eigen naam. Dat is wel heel erg dom.

-20 kudos 2016-10-03 23:26:50 op Bikinibake krijgt taze door haar bast
zusje v Christina | 03-10-16 | 21:47 | + -22 -\r
Ja, want vrouwen zijn namelijk ook veel beter in sporten waar veel uithoudingsvermogen voor nodig is. Zo staat het wereldrecord van de marathon op naam van een vrouw.

-20 kudos 2016-12-21 10:40:40 op Colonne Japanse premier
NederlanderInDE | 21-12-16 | 10:34 | + 1 -\r
Scheelt tegenwoordig niet veel meer kan ik je vertellen.\r
Motorrijden doe je absoluut niet om brandstof te besparen.

-19 kudos 2015-01-20 14:35:49 op Het past altijd
Het was zeker een vrouw die Beda keukens ook onder een keuken verstond.

-18 kudos 2016-11-30 16:16:15 op Fittie bij brokko scoetoes
Ik mag hopen dat hun WA verzekering de schade aan die scooters even vergoed.

-18 kudos 2016-12-29 16:52:23 op Meisje doet heel leuk dansje
PowwwNeddd | 29-12-16 | 16:45 | + 2 -\r
'Overal zo diep over na denken' is juist een eigenschap die veel mensen met mannen associëren.

-18 kudos 2015-01-13 18:04:24 op Skydiven in GTA
Stoer hoor, dit doe ik zelfs nog in het echt...

-17 kudos 2015-01-19 17:29:52 op Gabbertje voor het leven
Een gebruikt flesje MountainDew, je ziet wel dat deze mensen lange nachten doorgaan. Daar heb je zoveel suiker voor nodig.

-15 kudos 2016-06-29 17:23:13 op Katanaman saves the day
Deze jongen heeft toch gewoon een goede daad verricht? Wat is hier het probleem?

-14 kudos 2016-01-06 12:59:09 op Gwen mist de vakantie
Als je geen grote kwarktassen hoeft te dragen krijg je ook geen bilspieren.
Kom maar op met die minnetjes!

-14 kudos 2016-12-31 21:49:14 op ADHD?!
Dat er serieus mensen zijn die zich druk maken over dit soort dingen.

-14 kudos 2015-01-13 20:41:54 op NEEE!
Als je een vespa zou rijden zou je het verdienen.

-14 kudos 2016-10-31 16:24:14 op Lubach doet Schoonsteenpietdiscussie
Dat zullen de meeste mensen wel met je eens zijn, alleen is het probleem dat het hierbij niet stopt. Je bevindt je al snel op een hellend vlak waarbij er steeds een klein stukje meer wordt toegegeven. Het gaat om je jeugdherinneringen, waar je op latere leeftijd elk jaar met een nostalgisch gevoel aan terugdenkt. Die worden nu verboden en afgedaan als racistisch en kwetsend, terwijl jij je er nooit zo bij hebt gevoeld. Een beetje begrip voor de mensen die hier niet tegen kunnen is ook op zijn plaats. Ik snap best dat dat pijn doet.